GEBE KALMAK İÇİN İDEAL YAŞ KAÇTIR ?

En uygun yaşlar 20 ile 30 arasıdır. Doğum aralıklarının en az 2 yıl olmasını sağlayarak hem kendinizi hem de bebeğin sağlığını daha iyi koruyabilirsiniz. 35 yaş üzerindeki annelerde problemli gebelik riski yüksektir, ancak sağlıklı ve kendine dikkat eden annelerde bu risk azalır. 18 yaşından küçük kadınlarda ise ölü doğum ve düşük kilolu bebek doğurma riski yüksektir.
Fertilite (doğurganlık) her kadın için farklıdır. Eğer anneniz erken bir yaşta menopoza girip doğurganlığını kaybettiyse,bunun sizin içinde böyle olması muhtemeldir.Hatta ailede ki diğer kadınlarda da benzer durumlar söz konusudur.Tıpta bilinen bir gerçek erken menopozun kalıtsal olduğu ve kız ile annenin bu konuda aynı kaderi paylaştığıdır.
Ayrıca doğurganlık yaşla birlikte azalmaktadır.20 yaşında doğum kontrol yöntemi kullanmayan, düzenli ilişkiye giren ve bir çocuk isteyenlerin %20’si başarıya ulaşıyor. Bu oran 30 yaşında %15’e ve 35 yaşında %10’a iniyor. 40 yaşında ise bu oran %5.

GEBE KALMAK İÇİN İDEAL YAŞ KAÇTIR ? Konusuna 27 Yorum Yapıldı
  1. emine dedi ki:

    Ben 2 yillim evliyim bebeğim olmuyor doktorda biseyin yok diyor neden olmuyor acaba bide 17yasindayim

  2. dilan dedi ki:

    Merhaba arkadaşlarben 18 yaşındayım hamile kalmak istiyorum 18 yaşında hamile olsam hastane sıkıntı yaratirmi ?

  3. Aysegul dedi ki:

    Ben20 yasindaym iki bucuk yillk evliyim koruuyoruzda cocuk istiyoruz olmuyo doktorada gittk biseyimiz olmadigini soyledi amahala olmadi cok olmadi cok uzuluyorumben her ay test yapmaktan biktim neden olmuuor yardimci olun luyfen

  4. tugce dedi ki:

    merhaba arkadaslar ben 19 yasındayım 1.5 yıldır evlıyım 5 aydır ıstıyorum bebek ama olmadı bana yardım edın . cok ıstıyorum bır sorun yok ama olmuyor nıyekı ya

  5. Elçin dedi ki:

    ben 14 yaşındayım ve hamileyim evlendim çok mutluyum allah bebeği olmayanlara yardım etsin

  6. zehra dedi ki:

    ben 27 yasindayim 5 yasinda bir oglum var.4yildir dogum konrol hapi kullaniyordum 7 aydir kullanmiyorum ve 7 ayin 4 aynini kendimiz korunduk ama 3 aydir korunmuyoruz ve yeniden anne olmak istiyorum adetim cok duzenli 28 gunde bir oluyor ama neden hamile kalamiyorum kullandigim dogum kontrol hapinin bi etkisi olabilirmi dr gittim hersey normal dedi yorum bekliyorum…

  7. ayça dedi ki:

    ben 5aylık evliyim ve 3ay kadar kocam korundu şimdilerde korunmuyoruz bebek istiyoruz ama olmuyo iki sefer denedik olmadı adet gördüm moralde 10unda adet dönemim 15inde bitiyo hangi günler uygundur aceba yardım edin bana hiç olmazsa diye çok korkuyorum bide ben eşim boşaldıktan sonra hemen sildim yıkadim ondan da olmamış olabilir mi bebeğimin olmasını çok istiyorum yorumlarınızi bekliyorum….

  8. su dedi ki:

    selam elif hanım tamam selen çok çirkin bi hata yapmış ama yanlış konuşuyorsun zina yapmakla dinden çıkılmaz günahkar olunur.tevbe kapısı açık inşallah.bencede ideal yaş 20-30 hamilelik için.metebolizma hızlı olduğu için vucut kendini çabuk toparlar bebek sağlıklı olur.ben 27 yaşındayım 3 yaşında çocuğum var ikincisini düşünüyorum.bende çok korkuyordum yaşadım gördüm.isteyen fazla beklemesin…herkesin hakkında hayırlısı olsun..

  9. MELEK dedi ki:

    merhaba ben melek 18 yasındyım 2 senedır evlıym ama cocugum olmuyo bna yardmcı olun doktorada gtdm hıc bı engelımz yok ama olmuyo

  10. narin mayis 14 th 2011 at1150 dedi ki:

    merhaba arkadaslar ben 2 sene önce düsük yaptim ve 2 senedir korunuyorum, suanbebek istiyorum ama 4 aydir olmuyo
    bu normalmidir

  11. şebnem dedi ki:

    ben mart ayında kurtaj olmak zorunda kaldım yeniden hamile kalma ihtimailim var mı????? merak ediyorum

  12. nur dedi ki:

    merhaba doğum kontrol haplarında ucuza kaçmayın ve bitkisel olnalarını kullanırsanız, kısa zamanda hamiş kalırsınız. Ben yaz 24+4 kullandım bıraktıktan sonra da prezf. kullandık 2 ay. ve 2-3 ay sonra hamile kaldım.Şuan 2, 5 aylık’ım. haptan sonra hemen korunmayı bırakmayın zaten ilk 3 ay içinde olan çocuklar sorunlu oluyormuş farklı bir korunma yöntemi kullanın. bir de böğürtlen kökü faydalıymış. Gerçi bulmak zor ama. umarım bilgiler işinize yarar.

  13. nur dedi ki:

    merhaba,size bir sorum olacaktı.
    düzenli olarak adet görüldüğü halde hamile kalma olasılığı varmıdır.belirtileri kendimde hissediyorum kilo artısıda var.yardımcı olursanız sevinirim.

  14. elif dedi ki:

    @ selen: güvenipte evlenmeden yatmasaydin adamin altina.. senin burdaki yorumun uyumsuz oldu.. senin derdin caresi burda degil.. evlilik disi kendi rizasiyla iliskiye girip hamile kalan bayanlari cok kiniyorum.. müslümanliktan cikmissin sen allah affetsin.. cok yazik öteki dünyayi dikkate almamak cok kötü

  15. fatma dedi ki:

    yaklaşık 4ay önce 2.5aylık hamileydim bebeğin kalbi durmuştu kürtaj olmak zorunda kaldım tekrar hamile kalmak istiyorum ama olmadı ve regl oldum ne gibi hastalık olabilir veya ne sorun oldu da hamile kalmadım çok üzülüyorum

  16. döndü kılıç dedi ki:

    beren06 sana kendimden örnek vereceğim. Ben 14 aylık hamileyim. Hiç korunmadım. Çocuğumda olmamıştı. Kafama takıyordum sorun ne diye. Birinde kadın doğuma gittim. Attan muayene dedi. Masayı görünce korktum kaçtım. Sonra kayınbabam rahatsızlandı. Onunla uğraşırken bir baktım hamile kalmışım. Şuan 9 haftalık hamileyim. İnan her şey psikolojik. Kafana takma. Rabbim ne zaman isterse o zaman olur. Unutma senin hayır diye bildiğinde şer, şer bildiğinde hayır vardır. O yüzden kafana takma. İnşallah en kısa zamanda anne olursun.

  17. gülin çakır dedi ki:

    ben 6senelik evliyim çoçuğum yok bana yardım edin

  18. FİDEVS dedi ki:

    MERHABA BEN 5 YILLIK EVLİYİM 2 SENE BEBEK İSTEMEDİK FAKAT 3 SENEDİR İSTİYORUZ FAKAT OLMADI DOĞAL YOLLA KORUNDUK DOKTOR HERHANGİ BİR PROBLEM YOK DEDİ SADECE BENDE ÇOK FAZLA STRES OLDUĞUNU SÖYLÜYOR 1 DEFA AŞILAMA YAPTIRDIK TUTMADI BU AŞAMADAN SONRA NE YAPMA GEREKİYOR.

  19. beren06 dedi ki:

    arkadaslar bende 3 senelik evliyim 3 sene cocuk istemedik dogal yollarla korunduk.dogum kontrol hapi veya igne falan kullanmadim.3 aydir istiyoruz ama olmuyor.korkuyorum acaba olmaz mi diye.bana akil verin ne yapmam lazim?psikolojimi bozmak istemiyorum..

  20. ebru yıldız dedi ki:

    slm bn 20 yasında evli bi bayanım eşimle çocuk düşünyoruz ama eşimin sperm sayısı düşük gelyo hamile kalmam için ne yapmalıyım bi fikir verirseniz mutlu olurum sevgilerle

  21. tuğce dedi ki:

    meraba ben 4 yıllık evlı bır bayanım 3 yaşında kızım var ikincıyı duşunuyorum dogum kontrol hapı kullanıyodum bıraktım hemen olurmu acaba sevgıler….

  22. selen dedi ki:

    merhaba hanımlar ben 18 yasındayım hamileyim daha evli bile değilim serefsiz bebegimizi ve beni bırakıp kactı halinize sukredin bebek yapmak iyide bebek geliyor deyince beyinlerine kan sıçrıyo 9ay ilişkiye giremeyecekler ya

  23. döndü çetintaş dedi ki:

    merhabalar bayanlar bende 20 yaşındayım 3.5 yıllık evliyim eşiminde benimde bi sorunumuz yok ama bebegimiz olmuyo çok istiyoruz bi tavsiyeniz var sa bekliyorum

  24. PAPATYA CANDAN dedi ki:

    SUBATIN SONUNDA EVLILIGIM 1YILI DOLUYOR.EVLENDIGIMDEN ITIBEREN 6AY DOGUM KONTROL HAPI ILE KORUNDUM.VE 6AY SONUNDA HAPI KULLANMAYI BIRAKTIM SIMDI BEBEK SAHIBI OLMAK ISTIYORUM.3AYDIR DENIYORUZ AMA OLMUYOR.SIZCE BIR TEHLIKE VARMIDIR.

  25. meLih dedi ki:

    NihaL Hanım siz ßénce ßéßéqinizi ßi Doktora Goturunuz Umarım OnLar ßu SorunuN NEdenini ßuLucakLardır ..

  26. aysegül dedi ki:

    ben hamile oldugumu yeni ögrendim yemek yidigim zaman kusuyorum gögüslerim genişledi kalcalarım genişledi basım agriyo sürekli uykum geliyo

  27. NİHAL,, dedi ki:

    Merhaba,
    bebeğim 7 aylık olmasına rağmen aşırı gaz problemi var.Kendi çabasıyla çıkartıyor ama sancıdan olsa gerek çıkartana kadar ağlıyor.
    Mamasına pekmez karıştırıp veriyorum ondan olabilirmi?
    Ayrıca kakasında kısa saç kılı gibi siyahlıklar var. Bu sizce bir rahatsızlık belirtisimi?
    Teşekkürler.

Sayfa başına git